trening

7 ZALET REGULARNEGO TRENINGU FIZYCZNEGO

Ciągle nie możesz przekonać się do biegania, wykupienia karnetu na siłownię lub basen? Pozwól, że zmobilizuję Cię do realizacji wiosennych postanowień. Może z czasem i Ty dołączysz do coraz liczniejszego grona osób, które nie wyobrażają sobie dnia bez treningu fizycznego.

1. Przyspieszenie przemiany materii

Z pewnością masz wśród znajomych osobę, która nigdy nie była na żadnej diecie, nie przyjmuje się swoim jadłospisem i może pochwalić się figurą modelki. To zasługa szybkiego metabolizmu. Jeśli w Twoim przypadku natura nie była na tyle łaskawa musisz wziąć sprawy w swoje ręce. Jedną z najprostszych metod na przyśpieszenie metabolizmu jest sport. Aktywny i regularny wysiłek fizyczny pobudza naszą przemianę materii i niweluje efekty, do których może prowadzić nieprawidłowa dieta.

2. Zastąpienie tkanki tłuszczowej masą mięśniową

Ćwicząc nasze ciało zmienia się nie do poznania. Wisząca i opadająca miejscami skóra staje się jędrna i elastyczna. Dzieje się tak, ponieważ tłuszcz zamienia się w mięśnie, które są od niego cięższe. Nie przejmujmy się zatem, jeśli po rozpoczęciu treningu waga zacznie nieznacznie rosnąć. Organizm daje nam w ten sposób znać, że jesteśmy na dobrej drodze. Stajemy się smuklejsi i szczuplejsi.

3. Poprawa samopoczucia i kondycji psychicznej

Mocny i intensywny trening to najlepsza metoda na stres i zmęczenie. Wieczorny jogging, basen lub krótka sesja na siłowni naprawdę przynoszą ulgę. Negatywne emocje błyskawicznie się rozładowują, a pozytywne zmęczenie zastępuje towarzyszący nam każdego dnia stres. Wspaniale jest czuć kontrolę nad własnym ciałem i umysłem.

4. Poprawa jakości snu

Aktywny wysiłek fizyczny sprawia, że łatwiej jest nam zasnąć. Dzięki regularnym ćwiczeniom rano budzimy się wypoczęci i gotowi do działania. Pamiętajmy jednak o tym, że na jakość snu wpływa również wiele innych czynników.

5. Poprawa wydolności oddechowej i sprawności fizycznej

Przy długotrwałym treningu nasza sprawność fizyczna zmienia się nie do poznania. Czynności, które dawniej nas męczyły i wydawały się niemal niemożliwe do zrealizowania stają się banalnie proste. Wraz z każdym treningiem nasze możliwości stają się większe i stawiamy sobie coraz wyższe poprzeczki. Przebiegnięcie kilku metrów w pogoni za odjeżdżającym autobusem już nigdy nie skończy się zadyszką. Nasz oddech nie będzie spłycony, nauczymy się miarowo oddychać i uważniej słuchać swojego ciała.

6. Utrata wagi

To dla wielu osób najistotniejszy z wymienionych punktów. Wcale się im nie dziwię. Satysfakcja, która towarzyszy obserwacji uzyskanych rezultatów jest niezastąpiona.

7. Mobilizacja do trzymania diety

Kiedy naprawdę ciężko ćwiczymy i wyciskamy z siebie siódme poty mamy świadomość tego, że robimy to w jakimś celu. Szkoda byłoby zaprzepaścić tak ogromny wysiłek np. poprzez nieodpowiednią dietę. Jedzenie zwykle nie sprawia nam problemów. Spalanie kalorii owszem. Jeden dzień rozpusty to koszt 3 dni treningu. Miejcie się więc na baczności sięgając po ciastko podczas wizyty u babci. Stwierdzenie w stylu „przecież jedno mi nie zaszkodzi” to zwykła wymówka.

Teraz każdy chce być fit. Jestem pewna, że potrafisz wymienić więcej niż 7 zalet treningu fizycznego. Podziel się ze mną swoimi spostrzeżeniami.

Write a comment